سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

چگونه رابطه پایدار داشته باشیم؟

۶ بازديد
امروزه داشتن یک رابطه پایدار برای زن و مرد، امر بسیار مهمی به شمار می‌آید. هدف نهایی هر زوجی در رابطه عاشقانه خود رسیدن به یک رابطه خوب همیشگی می‌باشد. اما برای داشتن چنین رابطه‌ای باید هر دوطرف برخی از قوانین و قاعده‌های کلی را در این مورد بیاموزند. دانستن این موضوع که “در جامعه امروزی چگونه می‌توان یک رابطه پایدار داشت” بسیار ضروریست. شما با دانستن برخی از نشانه‌ها و انجام برخی امور می‌توانید وارد یک رابطه‌ای عاشقانه و با ثبات شده و از آن عشق و محبت، نهایت لذت را ببرید.
 
تعریف رابطه پایدار
رابطه‌ای که در آن هیچگونه لغزشی وجود ندارد. در واقع تعریف رابطه پایدار از اسم آن مشخص است. رابطه‌ایست که پایدار است، یعنی رابطه‌ای که در آن هیچ شکی وجود ندارد. در این رابطه شما برایتان سوالاتی در خصوص  اینکه ” این رابطه به کجا می‌رود؟ قرار است چه شود؟” و… ندارید. رابطه پایدار رابطه‌ایست که اگر در آن زوجین به مشکل بربخورند و لغزشی در زندگی‌ آن‌ها به وجود آید، می‌توانند به خوبی از پس آن مشکل بربیایند. تعریف دیگری که از چنین رابطه‌ای می توان داشت، این است که طرفین در رابطه اعتماد کامل به یکدیگر دارند و روابط سالمی بین آن دو نفر برقرار است.
اگر در شرف ازدواج هستید کلیک کنید:
نشانه‌های یک رابطه پایدار
اگر به دنبال این هستید که بدانید آیا در یک رابطه پایدار هستید یا خیر، باید به بررسی رابطه خود بپردازید. اگر در بررسی رابطه خود به نشانه‌های زیر برخوردید، بدانید که شما در یک قرار دارید. اما این را بدانید که هیچ فرمول و قانون خاصی برای داشتن و یا شناختن رابطه پایدار وجود ندارد. فقط شما عزیزان باید به درک و شناخت نشانه‌های زیر بپردازید تا به هدف اصلی خود برسید.
۱۴ تا از نشانه‌هایی که مشخص می‌کند شما در یک رابطه پایدار هستید عبارتند از:
 
هر کدامتان مرزهای سالم خودتان را دارید
داشتن مرز و یک فضای سالم در رابطه نشان دهنده یک رابطه پایدار است. شما باید به یکدیگر فضای فیزیکی عاطفی خاص خود را بدهید. این امر سبب پایداری و امنیت رابطه می‌گردد.
حتما بخوانید: مشاوره خانواده 
از واکنش‌های یکدیگر خبر دارید
هر دو نفر برای یکدیگر قابل پیش‌بینی می‌شوید. یعنی می‌دانید طرف مقابلتان در شرایط گوناگون چه واکنش‌هایی را از خود نشان می‌دهد. این موضوع به هیچ عنوان خسته کننده نیست. یعنی با اینکه برای یکدیگر قابل پیش‌بینی هستید، اما از یکدیگر هرگز خسته نخواهیدشد؛ بلکه ثبات و پایداری رابطه شما بیشتر می‌گردد.
در رابطه‌تان بر روی نکات مثبت تمرکز دارید
در زندگی مشترک نکات مثبت و منفی فراوانی وجود دارد. ولی رابطه‌ای پایدار و موفق است که نکات مثبت زندگی را ببیند و در کل به زندگی مشترک با دید باز و خوب نگاه بیندازد. آن را مدیریت کرده و سریع از آن بحث بگذرند. اگر با بحثی در رابطه مواجه شدید و در مدیریت کردن آن ناموفق بودید بدانید که شما در یک رابطه پایدار قرار ندارید.
برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید: راه‌های رسیدن به رابطه پایدار
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.